Friday 12 September 2014

KESAN AWAL PENYEMBUHAN



Hampir 80% pengguna memaklumkan bahawa mereka dapat merasa kesan / tindak balas selepas amal meminumnya. Ini adalah tanda positif terhadap masalah kesihatan yang dialami. Pada kebiasaannya, di peringkat awal, rasa tidak selesa akan berlaku buat sementara waktu, dalam jangka masa 3-4 hari.
Jangan bimbang. Ini adalah tindak balas dari tubuh badan yang menerima kesan pembaikan sebatian semulajadi yang terkandung dalam Teh Rooibos. Pengamal perubatan herba menamakan kesan tindak balas ini sebagai ‘krisis pemulihan’. Ini adalah normal bagi mereka yang ada masalah kesihatan. Badan kita, pada peringkat ini, dapat membuang racun yang terkumpul



tahu kah anda?? Serbuk Teh Rooibos organik juga boleh digunakan untuk

1. Membaja pokok bunga

 
















2. Membersih muka











Teh mujarab (rooibos)


Tahukah anda bahawa teh rooibos bukan sahaja sesuai dijadikan minuman kesihatan tetapi juga sesuai sebagai makanan tambahan. kebanyakan masyarakat kini sukar untuk mendapat keperluan nutrisi badan melalui pemakanan akibat aktiviti harian yang membataskan. Oleh itu mereka memerlukan supliment untuk membantu membekalkan nutrisi yang secukupnya kepada tubuh badan.


TAHU KAH ANDA?




Bahawa, pengambilan ubat-ubatan daripada hospital yang anda sangka selama ini baik untuk kesihatan adalah kurang tepat, ini kerana ubat hospital adalah untuk merawat penyakit yang di alami pada ketika itu dan bukannya memberikan kesihatan sepanjang masa, dalam jangka masa panjang ubat-ubatan ini akan merosakkan organ-organ dalam badan kita. sebagai contoh penyakit darah tinggi, ubat hospital sebenarnya hanya meredakan tekanan darah sahaja tapi bukan menyembuhkan. ubat Diuretic meransang buah pinggang supaya meningkatkan pembuangan air kencing bagi tujuan redakan tekanan darah. Namun kesan sampingan akan berlaku apabila Apabila kandungan air di dalam darah hilang dengan banyak (akibat daripada ubat diuretic) kepekatan darah akan menjadi semakin meningkat dan ini akan menyebabkan sel-sel darah merah melekat bersama dan menjadi gelap dan lekit yang menghalang pengaliran darah yang lancar. Rintangan ini akan memaksa jantung untuk pam lebih kuat lagi yang menyebabkan tekanan darah menjadi semakin tinggi.

situasi seperti ini hanya boleh di elak apabila kita menjaga kesihatan dengan mengamalkan gaya hidup sihat, antara menjaga pemakanan yang seimbang, bersukan dan sebagainya. bak kata pepatah "mencegah lebih baik dar mengubati"

Teh rooibos organik sememangnya teh yang membantu anda dalam menjalankan kehidupan yang bebas daripada penyakit, dengan mengamalkan teh ini maka kita akan dapat pelbagai mineral yang berkhasiat untuk tubuh badan. sistem-sistem dalam badan sentiasa terjaga dengan baik.







No comments:

Post a Comment

hello alls, kini anda boleh berkongsikan segala perkara yang berkaitan dengan kesihatan di ruangkan ini. kongsikan juga pendapat anda, pengalaman anda, dan info berguna di ruangan ini untuk memudahkan kita berkongsi maklumat.